За певних причин частину виплат пенсіонерам можуть утримати, - ЗМІ

1100

У той час як у 2024 році індексація пенсій пройде за новим принципом, незважаючи на військовий стан, в Україні виплачують пенсії та проводять заплановані перерахунки та індексацію. Але пенсіонерам не слід забувати, що за певних причин частину виплат можуть утримати, пише профільне видання "На пенсії".

Так, згідно з чинним законодавством, із пенсії можуть утримати від 20 до 50%, погодьтеся, це не так й мало.

Одна з основних причин утримання – це переплата. Вона може виникати, коли людина вирішила працевлаштуватися чи зайнятися підприємницькою діяльністю, а Пенсійний фонд про це не повідомила. Для повідомлення ПФУ пенсіонеру надається 10 днів. Для цього слід надати копію наказу про прийняття на роботу, копію трудової книжки або копію цивільно-правового договору.

Так відбувається через відмінності у нарахуванні виплат для працюючих та непрацюючих пенсіонерів. Тож переплату доведеться повернути. У разі відмови ПФУ почне стягувати самостійно суму переплати – не більше ніж 20% з пенсії щомісяця.

Повідомляти Пенсійний фонд потрібно і про звільнення з роботи або припинення реєстрації підприємницької діяльності. Це можна зробити, подавши заяву, а також онлайн через особистий кабінет на порталі електронних послуг ПФУ.

Але утримати із пенсії можуть не лише 20%, а й половину виплат – 50%.

Важливо, що 50% пенсії можуть утримати, наприклад, на утримання членів сім’ї (аліменти); на відшкодування збитків від розкрадання майна підприємств та організацій, де працював пенсіонер (якщо він — серед відповідальних за збитки); на відшкодування шкоди, якщо пенсіонер завдав шкоди здоров’ю іншій людині, а також у зв’язку зі смертю потерпілого; на повернення отриманих зайвих сум заробітної плати в передбачених законом випадках.

Також втратити пенсію можна через помилку. Йдеться про помилки у трудовій книжці.

Так, у Головному управлінні Пенсійного фонду України у Києві пояснили, що через помилки в оформленні трудової книжки можна залишитися без пенсії або втратити частину страхового стажу.

Для запобігання таким неприємним ситуаціям потрібно:

  • уважно прочитати інструкцію з оформлення трудової книжки, яка є на третій сторінці цього документа;
  • при прийнятті на роботу в трудовій книжці має бути зроблений відповідний запис: дата, назва посади, назва організації або підприємства, номер і дата наказу, підпис керівника та його прізвище (ПІБ), печатка;
  • якщо відбувалися зміни в назві підприємства або організації, де ви працюєте, має бути зроблений повний запис із назвами;
  • якщо у трудовій книжці внесено доповнення до записів, то вони обов’язково мають бути завірені словами “доданої інформації вірити”, печаткою та підписом уповноваженої особи;
  • при зміні прізвища має бути зазначена назва документа, згідно з яким відбувається зміна, вказати ким і коли він виданий.

Щоб у майбутньому не виникло проблем, треба звернути увагу на оформлення трудової книжки заздалегідь, щоб мати час на виправлення можливих помилок.

Завантаження...
Комментарии (0)
Для того, чтобы оставить комментарий, Вы должны авторизоваться.
Гость
реклама
реклама