російська нафта Urals подешевшала до рівня нижче 60 доларів за барель, що дозволило знову використовувати західні танкери та страхування для її транспортування.
Про це повідомляє Вloomberg.
Після тривалого періоду обмежень, коли перевезення російської нафти здійснювалося переважно за допомогою тіньового флоту — старих суден із сумнівним страхуванням — ситуація на ринку поступово змінюється.
Падіння цін відбулося на тлі запровадження широких тарифів адміністрацією Дональда Трампа на початку квітня, що спричинило зниження міжнародних нафтових індексів. Це дозволило російській нафті Urals торгуватись нижче цінового порогу у $60 за барель, встановленого країнами Заходу у відповідь на вторгнення в Україну у 2022 році.
Коли ціна перевищувала цю межу, західним судноплавним та страхувальним компаніям було заборонено обслуговувати такі перевезення. Це змушувало росію використовувати альтернативні — менш надійні — шляхи доставки нафти.
Проте зараз частка танкерів, що належать або застраховані західними компаніями, зросла до 43% серед тих, що вже завантажені або заброньовані для завантаження у квітні. Це приблизно на 30% більше, ніж на початку року.
Збільшення використання західних суден призвело до зменшення їх доступності в Атлантичному басейні, що спричинило різке зростання вартості транспортування. Наприклад, фрахт для перевезення американської нафти до Європи зріс до $4,60 за барель — це на 50% більше, ніж місяць тому. Вартість перевезення колумбійської нафти до Техасу зросла ще більше — на 85%, до $3,10 за барель.
Водночас закупівля старих суден так званим тіньовим флотом вивела сотні танкерів з традиційного ринку. Паралельно зріс попит на перевезення казахстанської нафти CPC з Чорного моря — поставки у лютому сягнули 1,7 млн барелів на день і залишалися стабільними у березні. Це підвищило попит на щонайменше чотири додаткові судна щомісяця.
До того ж все більше казахстанської нафти експортується на далекі відстані, зокрема до Азії — у лютому та березні її частка на таких маршрутах зросла до 28% проти лише 5% у грудні. Це означає довший час простою суден і, відповідно, ще більше навантаження на світовий ринок перевезень.
e-mail: ad@capital.ua
Ідеї оформлення, стиль та весь зміст сайту www.capital.ua є об'єктом авторського права та охороняються законом. Будь-яке використання матеріалів сайту допускається тільки при дотриманні правил передруку і за наявності гіперпосилання на www.capital.ua. Дозволяється використання тільки матеріалів, що знаходяться у відкритому доступі і лише за умови посилання та/або прямого відкритого для пошукових систем гіперпосилання на безпосередню адресу матеріалу на www.capital.ua www.capital.ua /a>. Посилання/гіперпосилання має бути розміщене в підзаголовку або першому абзаці матеріалу. Розмір шрифту посилання або гіперпосилання не повинен бути меншим за шрифт тексту використовуваного матеріалу. Будь-яке використання матеріалів, які знаходяться у закритому доступі та доступні лише зареєстрованим користувачам, допускається лише за попереднім письмовим дозволом правовласника. Категорично заборонено передрук, копіювання, відтворення, зміну або інше використання матеріалів, опублікованих з позначкою в рамках угоди про синдикацію з Financial Times Limited. Використання матеріалів, які містять посилання на агентства France-Presse, Reuters, Інтерфакс-Україна, Українські новини, УНІАН суворо заборонено. Матеріали, позначені знаком публікуються на правах реклами.
Всі права захищені. © 2012 - 2023