Заплановане "Укрзалізницею" підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37% може повністю виключити транспортування нафтопродуктів залізницею.
Про це заявив директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
"Підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%? Звісно, можна, але про такий вантаж як пальне УЗ може забути", - написав він.
За останні два роки обсяги перевезень моторного пального залізницею значно скоротилися:
Сумарно обсяги перевезень впали з 7,9 до 5,2 млн тонн.
На думку Куюна, тенденція відмови від залізничних перевезень розпочалася ще до 2021 року.
Експерт зазначив, що проблеми із залізничними перевезеннями почалися ще до 2021 року через значні затримки вагонів. Ситуація погіршилася після початку повномасштабної війни, коли логістичні потоки змінилися. Росію та Білорусь із їхньою радянською колією замінила Європа, що має вузьку колію і складніші умови контрактування перевезень.
Ще одним чинником стала мінімізація використання нафтобаз через постійні обстріли.
За словами експерта, понад третину всіх перевезень нафтопродуктів перейшло на автомобільний транспорт, який є мобільнішим та дешевшим. Він наголосив, що постійне зростання залізничних тарифів зробило цей вид транспорту менш конкурентоспроможним навіть на довгих маршрутах, де раніше залізниця мала перевагу.
Частка перевезень нафтопродуктів автомобільним транспортом перевищила третину загального обсягу. Вантажівок стало більш ніж достатньо, а їхня кількість з 2021 року зросла вчетверо. Крім того, автомобільний транспорт є дешевшим і мобільнішим за залізничний.
Куюн також звернув увагу на відсутність ефективної тарифної політики "Укрзалізниці". Обіцяна рік тому тарифна сітка, яка мала враховувати маршрути й обсяги, так і не була розроблена.
Експерт зазначає, що нові тарифи "Укрзалізниці" будуть вищими за європейські. Це ставить під сумнів конкурентоспроможність української залізниці на ринку перевезень.
На його думку, ринок пального вже адаптувався до автомобільного транспорту й не відчує значних змін. Однак для "Укрзалізниці" це може означати втрату великого сегменту вантажоперевезень.
e-mail: [email protected]
Ідеї оформлення, стиль та весь зміст сайту www.capital.ua є об'єктом авторського права та охороняються законом. Будь-яке використання матеріалів сайту допускається тільки при дотриманні правил передруку і за наявності гіперпосилання на www.capital.ua. Дозволяється використання тільки матеріалів, що знаходяться у відкритому доступі і лише за умови посилання та/або прямого відкритого для пошукових систем гіперпосилання на безпосередню адресу матеріалу на www.capital.ua www.capital.ua /a>. Посилання/гіперпосилання має бути розміщене в підзаголовку або першому абзаці матеріалу. Розмір шрифту посилання або гіперпосилання не повинен бути меншим за шрифт тексту використовуваного матеріалу. Будь-яке використання матеріалів, які знаходяться у закритому доступі та доступні лише зареєстрованим користувачам, допускається лише за попереднім письмовим дозволом правовласника. Категорично заборонено передрук, копіювання, відтворення, зміну або інше використання матеріалів, опублікованих з позначкою в рамках угоди про синдикацію з Financial Times Limited. Використання матеріалів, які містять посилання на агентства France-Presse, Reuters, Інтерфакс-Україна, Українські новини, УНІАН суворо заборонено. Матеріали, позначені знаком публікуються на правах реклами.
Всі права захищені. © 2012 - 2023