Бізнес-омбудсмен: Ми проаналізували ситуацію з податковими перевірками в Україні

1220

Рада бізнес-омбудсмена проаналізувала ситуацію з податковими перевірками в Україні за останні сім років. Розслідування показало, що перевірки у переважній більшості випадків закінчуються штрафами, які потім оскаржуються в судах й негативно впливають на довіру з боку бізнесу. Такі висновки на брифінгу представив керівник органу Роман Ващук.

"З великої хмари – малий дощ", – жартома оцінив Ващук ефективність податкових перевірок.

У середньому протягом 2017-2021 років у 74% випадків податкові перевірки (за винятком камеральних) завершувалися складанням актів, а у 2022-2023 роках цей показник зріс до 85%.

Попри судові справи, порушені після податкових перевірок, надходження від них до загального зведеного українського бюджету становить лише 1% від нарахованих грошових зобов’язань. "В Україні велика система перевірок і потім десятки тисяч судових справ щорічно на цю тему. Надходження від них становить лише 1% від нарахованих грошових зобов’язань до загального зведеного українського бюджету. На 99%+ український бізнес сплачує податки добровільно", – сказав Ващук.

За даними Ради бізнес-омбудсмена, бізнесу вдається оскаржувати 85% рішень податкової.

Дослідження також показало вкрай низький рівень довіри до податкової з боку бізнесу. "Це очевидно не є всеукраїнське соціологічне опитування, але показує, що ті, кого найбільше торкається це питання, бачать речі саме так", – сказав Ващук.

Лише 13,3% респондентів опитувальника Ради бізнес-омбудсмена довіряють регіональним податковим органам. Довіра до центрального апарату Державної податкової служби не набагато вища і становить 18,9%.

Рада бізнес-омбудсмена вважає, що у питанні адміністрування податків Україні "потрібен коперніканський переворот". Для цього вона пропонує ухвалити декларацію принципів справедливого та розсудливого правозастосування. "Це про пропорційність, про прозорість – про такі всякі добрі речі", – сказав Ващук.

Інші ідеї полягають у впровадженні принципу "Спершу консультування" (превентивна комунікація), посилення ролі юридичних департаментів на етапі проведення податкової перевірки, впровадження альтернативних методів вирішення спорів, збільшення прозорості інформації для платників податків тощо.

Завантаження...
Комментарии (0)
Для того, чтобы оставить комментарий, Вы должны авторизоваться.
Гость
реклама
реклама